Change font size


Post a new topicPost a reply Page 1 of 1   [ 1 post ]
Author Message
 Post subject: Προφύλαξη από τους τραυματισμούς-Prevent Common injuries.
PostPosted: Sun Jul 19, 2009 6:17 pm 
Site Admin

Joined: Thu Oct 16, 2008 5:58 pm
Posts: 382
In Greek language:
1.Η καλή προθέρμανση και οι διατατικές ασκήσεις κρίνονται απαραίτητες και ελαχιστοποιούν την πιθανότητα τραυματισμού. Ετοιμάζουμε το σώμα να δεχτεί μεγάλες επιβαρύνσεις και προοδευτικά εφαρμόζουμε διατάσεις στους συνδέσμους. Η προθέρμανση πρέπει να γίνεται μεθοδικά και να εφαρμόζεται σε ολόκληρο το σώμα.

2.Η προπόνηση στο τζούντο πρέπει να γίνεται από επαγγελματίες προπονητές, με μεγάλη εμπειρία ώστε να μπορούν να διδάξουν σωστά τις τεχνικές και να σας καθοδηγήσουν σωστά, ώστε να αποφευχθούν σοβαροί τραυματισμοί.

3.Ελαχιστοποιείστε την πιθανότητα τραυματισμού, διατηρώντας υψηλό το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης. Μπορείτε να προσθέσετε στην προπόνησή σας τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμπι κ.λ.π.

4.Μετά από ένα τραυματισμό τοποθετούμε άμεσα πάγο στην πάσχουσα περιοχή (ανά 15 λεπτά για την πρώτη ώρα και συνεχίζουμε ανάλογα με την σοβαρότητα του τραυματισμού) και την τοποθετούμε σε ανάρροπη θέση.

5. Οι αρχάριοι τζουντόκα πρέπει να διδάσκονται την αναγκαιότητα της αποδοχής της υποταγής με το διπλό χτύπημα του χεριού ή του ποδιού στο tatami ή στον αντίπαλο. Όταν ο αντίπαλος χτυπήσει, πρέπει αμέσως να λύσουμε την λαβή (όσον αφορά την προπόνηση αυτό πρέπει να γίνεται αμέσως.....όσον αφορά τους αγώνες αφού ο διαιτητής φωνάξει ippon sore made). Αν αγνοήσουμε το διπλό χτύπημα του αντιπάλου, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμό.

6.Χρησιμοποιούμε το διπλό χτύπημα υποταγής, ώστε να αποφύγουμε σοβαρούς τραυματισμούς (ειδικότερα όσον αφορά τις τεχνικές στρεβλώσεων).

In English language:
1.Make sure you do the recommended warm-up and stretch exercises. The purpose and the most important part of the warm-up is to minimize the risk of injury. Heat the body and gently and progressively stretch the ligaments. Activating your muscles, stretch and contract them. The warm-up should be methodical, and cover all parts of the body.

2.Train and practice judo safely with a professional instructor and learn the correct techniques for carrying out maneuvers to reduce the risk of injury.

3.Reduce the risk of injury by keeping fit. Supplementary training such as walking, running, cycling, hiking or swimming may fit well with your program.

4.Apply ice and elevate immediately after injury for periods of about 10 minutes on and 10 minutes off for an hour or so, depending on the injury and its severity.

5.Acknowledge tapping and instruct new Judo participants thoroughly on the importance of tapping. If an opponent taps you must release. Tapping is Judo's submissions, a fighter might "tap out," or concede the fight. Ignoring tapping can result in injuries.

6.Use tapping to prevent or avoid serious injuries (especially in kansetsu-waza).


Top
 Profile E-mail  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post a new topicPost a reply Page 1 of 1   [ 1 post ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
cukrzyca