Change font size


Post a new topicPost a reply Page 1 of 1   [ 1 post ]
Author Message
 Post subject: Διάλεξη από τον Δρ. Τζίγκορο Κάνο.
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 6:12 pm 
Site Admin

Joined: Thu Oct 16, 2008 5:58 pm
Posts: 382
Σ' αυτήν την ενότητα σας παρουσιάζουμε μια διάλεξη που έγινε δια στόματος Τζίγκορο Κάνο και αφορά την συμβολή του τζούντο στην εκπαίδευση.
Όποιος έχει στην διάθεσή του διάφορα ιστορικά στοιχεία ή ιστορικό υλικό που αφορούν το τζούντο ας τα ανεβάσει στο φόρουμ ώστε να δώσει την δυνατότητα σε όλους να έχουν πρόσβαση σε αυτά.

Από τον dr. Jikoro Kano

Το αντικείμενο αυτής της διάλεξης είναι να εξηγήσει σε όλους τους αναγνώστες, σε γενικές γραμμές τι είναι το Τζούντο.
Στις μέρες της εχθροπραξίας που μαστίζουν τον κόσμο μας, υπάρχουν πολλές στρατιωτικές ασκήσεις όπως η ξιφασκία, η χρησιμοποίηση λόγχης κ.λ.π.
Μεταξύ αυτών υπήρχε και το ju-jitsu, μια πολεμική τέχνη, η οποία δεν χρησιμοποιούσε όπλα, χρησιμοποιούσε εν' τούτοις περιστασιακά μαχαίρια και ξίφη.
Τα είδη της επίθεσης ήταν κυρίως ρίψεις, χτυπήματα, πνιγμοί, κατακρατήσεις του αντιπάλου στο έδαφος, στρέψεις των χεριών ή των ποδιών των αντιπάλων με τέτοιο τρόπο ώστε να προκαλούν πόνο ή σπάσιμο.
Διδάσκονταν την χρησιμοποίηση ξίφους και μαχαιριού και έχουμε πολυπληθείς τρόπους αυτοάμυνας απέναντι σε τέτοιες επιθέσεις.
Τέτοια τέχνη στην αρχέγονή ης μορφή υπήρχε στην μυθολογία. Συστηματική διδασκαλία σαν τέχνη έγινε πριν από 350 χρόνια.
Στην νεαρή μου ηλικία μελέτησα αυτή την τέχνη με τρεις διακεκριμένους δασκάλους του καιρού εκείνου. Το όφελος που άντλησα απ' αυτή την μελέτη ήταν μεγάλο και με οδήγησε στο ν' ασχοληθώ μ' αυτό το αντικείμενο σοβαρά, έτσι ώστε τον Φεβρουάριο του 1882 να ιδρύσω το kodokan.
Kodokan κυριολεκτικώς σημαίνει "το σχολείο για να μελετήσεις το δρόμο". Έτσι ονόμασα το αντικείμενο που δίδασκα judo αντί jujitsu.
Κατά πρώτον θα σας εξηγήσω την έννοια αυτών των συνθετικών. Ju σημαίνει ευγενής, jitsu μια τέχνη, μια πρακτική και do ο δρόμος. Έτσι jujitsu σημαίνει η τέχνη ή η πρακτική της ευγένειας. Η νίκη έπαιζε τον καθοριστικό ρόλο στις πρώτες του μορφές.
Judo σημαίνει ο δρόμος της ευγένειας ή αλλιώς ο ήπιος δρόμος.
Τώρα θα σας εξηγήσω αυτή η ευγένεια και αυτός ο δρόμος τι πραγματικά είναι. Ας υποθέσουμε ότι αναλαμβάνουμε να εκτιμήσουμε την δύναμη ενός άνδρα σε μονάδες π.χ. από το 1 έως το 10. Ας πούμε ότι η δύναμη του άνδρα που στέκεται μπροστά σε μένα είναι 10 μονάδες. Εάν με σπρώξει μ' όλη του τη δύναμη, τότε σίγουρα θα μετακινηθώ προς τα πίσω ή θα πέσω κάτω, ακόμα κι αν χρησιμοποιήσω όλη μου τη δύναμη για να του αντισταθώ. Αυτό θα συνέβαινε γιατί θα χρησιμοποιούσα όλη μου τη δύναμη εναντίον του, αντιτάσσω δηλ. δύναμη στη δύναμη. Εάν όμως αντί να τον αντικρούσω, τραβήξω και κατευθύνω το σώμα μου, διατηρώντας την ισορροπία μου, μετά αυτός θα γείρει προς τα εμπρός έτσι ώστε να χάσει την ισορροπία του. Σ' αυτή την καινούρια θέση γίνεται αδύναμος (όχι λόγω της δύναμης την οποία είναι δεδομένο ότι έχει, αλλά λόγω της λανθασμένης θέσης του σώματός του). Εν τω μεταξύ εγώ διατηρώ την ισορροπία μου και την δύναμή μου. Έτσι έστω και στιγμιαία είμαι σε πλεονεκτική θέση και μπορώ να νικήσω τον αντίπαλό μου χρησιμοποιώντας μόνο την μισή μου δύναμη.
Αυτό είναι ένα απλό παράδειγμα για το πώς μπορώ να νικήσω τον αντίπαλό μου υποχωρώντας (σωστή τοποθέτηση του σώματος).
Judo με την βαθύτερη έννοια της λέξης είναι η μελέτη και η μέθοδος προπόνησης του μυαλού και του σώματος τόσο καλά όσο και οι κανόνες της ζωής. Όταν άρχισα να διδάσκω το judo σκέφτηκα ότι θα είναι φρόνιμο ν' ακολουθήσω τον ίδιο δρόμο που ακολούθησα στη μελέτη του αντικειμένου, γιατί έτσι θα μπορούσα να κάνω το σώμα του μαθητή μου υγιές, δυνατό και χρήσιμο. Επίσης θα μπορούσα να τον βοηθήσω ώστε κλιμακωτά να κατανοήσει όλες τις αρχές που το διέπουν.
Γι' αυτό το λόγο άρχισα την διδασκαλία του judo με την προπόνηση στο randori και στα katas.
Randori σημαίνει ελεύθερη εξάσκηση και γίνεται κάτω από πραγματικές αγωνιστικές συνθήκες. Εμπεριέχουν ρίψεις, πνιγμούς, εξαρθρώσεις και κατακρατήσεις. Οι δύο μαχητές μπορούν να χρησιμοποιούν όποια μέθοδο θέλουν αρκεί να φροντίζουν να μην τραυματίζουν ο ένας τον άλλον και να υπακούν στους κανονισμούς οι οποίοι αφορούν την ετικέτα του judo και οι οποίοι είναι ουσιώδεις για το σκοπό αυτό.
Kata στην κυριολεξία σημαίνει φόρμα-σύστημα, είναι μια διαδικασία με ειδικές ασκήσεις που καθορίζονται από πριν και περιέχουν: χτυπήματα, λακτίσματα, διανοίξεις, ακολουθώντας κανόνες και ξέροντας από πριν ο κάθε μαχητής τι θα κάνει ο αντίπαλός του.
Η προπόνηση που περιέχει τα παραπάνω διδάσκεται μόνο στα katas και όχι στο randori, γιατί αν χρησιμοποιούνταν στο randori θα υπήρχαν πολλοί τραυματισμοί.
Η πρακτική στο randori μπορεί να γίνει με ποικίλους τρόπους. Αν το αντικείμενο της προπόνησης είναι η μέθοδος της επίθεσης και της άμυνας, πρέπει να εστιαστεί η προσοχή στις ρίψεις, στις κατακρατήσεις, στις εξαρθρώσεις, χωρίς αναφορά στην ανάπτυξη του σώματος ή της κουλτούρας. Τα randori μπορεί επίσης να μελετηθεί με την εκπαίδευση ως κύριο αντικείμενο.
Απ' αυτά που ανέφερα μέχρι τώρα για να είναι κάτι ιδανικό πρέπει να εκτελείται μεσα στα πλαίσια της μεγιστοποίησης των ικανοτήτων.
Θα προσπαθήσουμε να εξετάσουμε τα υπάρχοντα συστήματα εκπαίδευσης της φυσικής αγωγής. Αν για παράδειγμα πάρουμε όλα τα σπορ σαν κάτι ενιαίο (όλον) είναι δύσκολο να βοηθήσω, σκεπτόμενος ότι δεν υπάρχουν ιδανικά συστήματα για την εκπαίδευση της φυσικής αγωγής, γιατί κάθε κίνηση δεν είναι επιλεγμένη για την πλήρη και σφαιρική ανάπτυξη του σώματος αλλά για να επιτύχει κάποιον άλλον προκαθορισμένο σκοπό.
Γενικά χρειαζόμαστε ειδικό εξοπλισμό και μερικές φορές έναν ικανό αριθμό προσώπων για να συμμετέχουν σ' αυτά. Τα σπορ είναι κατάλληλα για προπόνηση για εκλεκτές ομάδες προσώπων και όχι για την ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης ενός ολόκληρου έθνους. Αυτό φαίνεται αληθές σε σχέση με ορισμένα σπορ όπως το μποξ, η πάλη και διάφορα είδη από στρατιωτικές ασκήσεις που εξασκούνται σ' όλον τον κόσμο.
Ο κόσμος θ' αναρωτηθεί, η γυμναστική δεν είναι ένα ιδανικό σύστημα για την σωμα-τική προπόνηση σε εθνικό επίπεδο;
Η γυμναστική μειονεκτεί σε πολλά σπουδαία και ουσιώδη πράγματα, αναγκαία για την εκπαίδευση της φυσικής αγωγής ενός ολόκληρου έθνους.
Τα ελαττώματα είναι:
1. διαφορετικές γυμναστικές ασκήσεις δεν έχουν σημασία και φυσικά στερούνται ενδιαφέροντος.
2. δεν αντλείται δευτερεύων όφελος απ' αυτή την προπόνηση.
3. η επίτευξη της δεξιότητας-ικανότητας δεν μπορεί να εξευρεθεί ή να αποκτηθεί στην γυμναστική όπως σε άλλες ασκήσεις.
Απ' αυτή την περίληψη που αφορά όλο το φάσμα της φυσικής αγωγής, μπορώ να πω ότι δεν έχει εφευρεθεί ακόμα ιδανικό σύστημα που να πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την φυσική αγωγή. Το υποτιθέμενο "ιδανικό σύστημα" μπορεί να σχεδιαστεί μόνο από την μελέτη η οποία είναι βασισμένη στην μεγιστοποίηση των ικανοτή-των.
Έχω μελετήσει για πολύ καιρό αυτό το αντικείμενο και έχω επιτύχει στο να φτιάξω 2 συστήματα που θα εκπληρώσουν όλες αυτές τις απαιτήσεις. Το 1ο σύστημα το ονόμα-σα "αντιπροσωπευτικό σύστημα", το οποίο αποτελείται από αντιπροσωπευτικές ιδέες, συγκινήσεις και διαφορετικές κινήσεις των μελών που συνθέτουν το φυσικό αντικείμενο δηλ. το σώμα. Ο χορός είναι ένα παράδειγμα από αυτά. Αυτό το "αντιπροσωπευτικό σύστημα" πιστεύω ότι με τον ένα ή με τον άλλον τρόπο εφαρμόζεται στην Αμερική και στην Ευρώπη και δεν θα συμφωνήσω μ' αυτό από εδώ και πέρα.
Υπάρχει και το άλλο σύστημα που το ονόμασα "σύστημα επίθεσης και άμυνας". Σ' αυτό συνδύασα διαφορετικές μεθόδους επίθεσης και άμυνας, κατά τέτοιο τρόπο ώστε το αποτέλεσμα να συντελέσει στην αρμονική ανάπτυξη όλου του σώματος.
Συνηθισμένες μέθοδοι επίθεσης και άμυνας που διδάσκονταν στο jujitsuδεν μπορώ να πω ότι είναι ιδανικές για την ανάπτυξη του σώματος, γι' αυτό τις συνδύασα κατάλληλα ώστε να πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τον σκοπό αυτό.
Αυτό συνίσταται πάνω στην: α) σωματική ανάπτυξη και 2) προπόνηση πάνω στην τέχνη του "αγωνίζεσθε". Όπως ένα έθνος χρειάζεται να εφοδιάζεται και να προνοεί για την εθνική άμυνα έτσι και ατομικά ο καθένας πρέπει να γνωρίζει πως θα υπερασπιστεί τον εαυτό του. Σ' αυτή την διαφωτιστική περίοδο κανένας δεν πρέπει να φέρεται ή να πράττει βιαίως σε άλλους.
Η άμυνα χάριν της δικαιοσύνης και της ανθρωπότητας δεν πρέπει ποτέ να αμελείται είτε σε εθνική είτε σε ατομική βάση. Αυτή τη μέθοδο της φυσικής αγωγής με το σύστημα της επίθεσης και της άμυνας θα σας το δείξω στην πράξη.
Αυτή διαιρείται σε δύο είδη ασκήσεων: το ένα είναι η ατομική άσκηση και το άλλο άσκηση με αντίπαλο (συνάσκηση σε μορφή επίδειξης).
Μολονότι ότι υποστηρίζω ότι η φυσική αγωγή ενός ολόκληρου έθνους πρέπει να κατευθύνεται πάνω σ' αυτή την αρχή, την ίδια στιγμή δεν εννοώ να δώσω έμφαση στα αθλήματα και σε ποικίλα είδη από πολεμικές ασκήσεις. Μολονότι δεν μπορούν να θεωρηθούν κατάλληλα για την φυσική αγωγή ενός ολόκληρου έθνους, για την μόρφωση μιας ομάδας ατόμων, έχουν όμως την δική τους αξία και ειδικά στα randori στο judo.
Μια μεγάλη αξία του randori είναι ότι περιέχει αφθονία κινήσεων οι οποίες είναι υπεύθυνες για την φυσική ανάπτυξη. Άλλη αξία είναι ότι κάθε κίνηση έχει ένα συγκεκριμένο σκοπό και εκτελείται δυναμικά, ενώ οι συνηθισμένες ασκήσεις γυμναστικής στερούνται ενδιαφέροντος.
Η συστηματική προπόνηση στο judo δεν έχει σαν σκοπό μόνο την ανάπτυξη του σώματος αλλά και το να καταστήσει ικανό έναν άνδρα ή μια γυναίκα ώστε να έχει τέλειο έλεγχο του μυαλού και του σώματος και να την ή τον κάνει έτοιμο ν' αντιμετωπίσει κάτι επείγον είτε αυτό είναι ένα ατύχημα ή μια επίθεση.
Οι άνθρωποι φαντάζονται ότι οι πτώσεις στο randori συνοδεύονται από πόνο και καμιά φορά είναι επικίνδυνες, αλλά η εξάσκηση και η σωστή διδασκαλία τους θα τους κάνει ικανούς να καταλάβουν ότι δεν υπάρχει τέτοιος πόνος ή κίνδυνος.
Θα προχωρήσω και θα μιλήσω για την διανοητική φάση του judo. Η νοερή προπόνηση στο judo μπορεί να γίνει με τα katas τόσο καλά όσο και με το randori, αλλά πιο επιτυχημένα γίνεται με το δεύτερο. Σ' έναν αγώνα μεταξύ δύο ατόμων, τα οποία χρησι-μοποιούν όλα τα μέσα και υπακούουν στους προκαθορισμένους κανόνες του judo, πρέπει πάντα να είναι έτοιμα και να προσπαθούν να βρούνε τα αδύνατα σημεία του αντιπάλου, οπότε και να επιτεθούν όταν παρουσιαστεί ευκαιρία. Τέτοια συμπεριφορά του μυαλού, όσον αφορά τον σχεδιασμό της επίθεσης κάνει τον μαθητή σοβαρό, ειλικρινή, σκεπτόμενο, προσεκτικό και συζητήσιμο σ' όλες τις δοσοληψίες του.
Την ίδια στιγμή προπονείται κατάλληλα ώστε να παίρνει γρήγορα αποφάσεις και να είναι έτοιμος για δράση, γιατί στο randori εάν οι αποφάσεις δεν είναι γρήγορες και η εφαρμογή τους επίσης γρήγορη, θα χάνει την ευκαιρία είτε να επιτεθεί είτε να αμυνθεί. Στο randori ο κάθε αγωνιζόμενος δεν μπορεί να ξέρει εκ των προτέρων τι θα κάνει ο αντίπαλός του, έτσι ώστε ο καθένας θα πρέπει να είναι έτοιμος να δεχθεί ξαφνική επίθεση. Μ' αυτόν τον τρόπο όποιος στηρίζεται πρωτίστως στην διανοητική προπόνηση θ' αναπτύξει ένα μεγάλο βαθμό ηρεμίας και ισορροπίας. Η εξάσκηση της προσοχής και της παρατηρητικότητας στο γυμνάσιο ή στα μέρη που γίνεται η προπόνηση είναι χρήσιμη στην καθημερινή ζωή. Η φαντασία και ο συλλογισμός είναι δυνάμεις απαραίτητες οι οποίες καθοδηγούν στο σχεδιασμό για την επικράτηση επί ενός αντιπάλου και αναπτύσσονται με το randori. Στο randori διδάσκουμε τον μαθητή να ενεργεί πάντα βάση των θεμελιωδών αρχών του judo, χωρίς να παίζει ρόλο το γεγονός του ότι ο ένας μπορεί να είναι σωματικά κατώτερος από τον άλλον. Εάν ενεργεί ενάντια σ' αυτή την αρχή, ο αντίπαλος δεν θα πεισθεί για την ήττα του, έστω κι αν χρησιμοποιήσει πολύ μεγάλη δύναμη επάνω του.
Είναι απαραίτητο να εστιάσω την προσοχή σου στο γεγονός ότι ο σωστός τρόπος για να πείσεις τον αντίπαλός σου σε μια διαφωνία δεν είναι να χρησιμοποιήσεις αυτή ή ένα πλεονέκτημα πάνω σ' αυτόν, αλλά την λογική και την γνώση.
Στο randori διδάσκουμε τον μαθητευόμενο όταν βρίσκεται πρόσωπο με πρόσωπο με τον αντίπαλο, ο οποίος είναι σε υπερδιέγερση να τον νικήσει χωρίς να του προβάλλει άμεση αντίσταση με σκοπό να τον εξαντλήσει.
Θα τελειώσω την ομιλία μου για την διανοητική φάση του judo παραπέμποντας στη λογική, η σημασία της οποίας είναι καθοριστική για την ανάπτυξη της γνώσης και της διανοητικής δύναμης. Εάν παρατηρήσουμε την κοινωνία θα δούμε παντού τον ανόητο τρόπο που ξοδεύουμε την ενέργειά μας για την απόκτηση της γνώσης. Όλος ο περίγυρός μας πάντοτε μας δίνει ευκαιρίες για να κερδίσουμε χρήσιμη γνώση, αλλά χρησιμοποιούμε σωστά αυτές τις ευκαιρίες; Άραγε κάνουμε την καλύτερη επιλογή βιβλίων, πε-ριοδικών και εφημερίδων που διαβάζουμε; Μήπως ανακαλύπτουμε ότι η ενέργεια που καταναλώνουμε για την απόκτησης της χρήσιμης γνώσης, συχνά χρησιμοποιείται για συσσωρευμένη γνώση η οποία είναι επιζήμια όχι μόνο σε ατομική επίπεδο αλλά και για ολόκληρη την κοινωνία.
Παράλληλα με την εκμάθηση της χρήσιμης γνώσης, πρέπει να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε τις διανοητικές μας δυνάμεις, όπως τη μνήμη, την προσοχή, την παρατηρητικότητα, την δικαιοσύνη, την φαντασία κ.λ.π. Αυτό δεν πρέπει να γίνει με τυχαίους τρόπους έτσι ώστε η ακολουθία αυτών των δυνάμεων να είναι αρμονική.
Όταν ακολουθήσουμε με πίστη την αρχή της μεγιστοποίησης των ικανοτήτων - δηλ. το judo - τότε θα επιτύχουμε την ανάπτυξη της γνώσης και της διανοητικής μαςδύναμης.
Τώρα θα μιλήσω για την ηθική πλευρά του judo. Θα μιλήσω για την ηθική που αυστηρά καλλιεργείται στους μαθητές στον χώρο της προπόνησης, όσο και για την τήρηση των κανόνων της ετικέτας, τη θέληση, την υπομονή, την ευγένεια, τον σεβασμό για τους άλλους, την αμεροληψία, το "ευ αγωνίζεσθε", η σπουδαιότητα των οποίων διέπει τα αθλήματα ανά τον κόσμο.
Η προπόνηση στο judo στην Ιαπωνία έχει ειδική ηθική σημασία γιατί το judo μαζί με άλλες πολεμικές τέχνες διδάσκονταν στους samurai, οι οποίοι είχαν έναν υψηλό κώδικα τιμής, η δύναμη του οποίου αποτελεί κληρονομιά για μας μέσω της διδασκαλίας της τέχνης.
Μέσα απ' αυτήν την σύνδεση επιθυμώ να σας εξηγήσω πως η αρχή της μεγιστοποίησης των ικανοτήτων μας βοηθά στην ανάπτυξη της ηθικής. Ένας άνδρας είναι μερικές φορές ευερέθιστος και επιρρεπής στο θυμό για ασήμαντους λόγους. Αλλά όταν λάβει υπ' όψιν του ότι το να είσαι ευερέθιστος είναι μη αναγκαία σπατάλη ενέργειας χωρίς κανένα όφελος και συχνά κάνει ζημιά σ' αυτόν και στους άλλους, θα γίνει εμφανές στους μαθητές του judo ότι πρέπει να αντέχουν και να αναχαιτίζουν τέτοιες ενέργειες. Ένας άνδρας είναι μερικές φορές απογοητευμένος, απελπισμένος, μελαγχολικός με έλλειψη όρεξης για εργασία. Σ' αυτόν τον άνδρα το judo συμβάλλει στο να βρει τι είναι το καλύτερο που μπορεί να κάνει κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες.
Παραδόξως ένας τέτοιος άνδρας είναι κατά την γνώμη μου στην ίδια θέση μ' έναν ο οποίος βρίσκεται στο zenith της επιτυχίας. Γι' αυτόν τον λόγο η διδασκαλία του judo οδηγεί τον άνθρωπο αυτόν μακριά από τον λήθαργο και την απογοήτευση σε μια ζωηρή δραστηριοποίηση με μια φωτεινή ελπίδα για το μέλλον.
Επίσης εφαρμόζεται και σε ανθρώπους οι οποίοι είναι δυσαρεστημένοι. Αυτή η ομάδα ανθρώπων είναι συχνά βλοσυροί και κατηγορούν τους άλλους για καταστάσεις οι οποίες οφείλονται σε δικά τους λάθη. Η διδασκαλία του judo θα κάνει τέτοιους ανθρώπους να καταλάβουν ότι τέτοια συμπεριφορά είναι ενάντια στην αρχή της μεγιστοποίη-σης των ικανοτήτων και ότι με την επιδίωξη της αρχής αυτής θα γίνουν πιο ευτυχείς. Γι' αυτόν τον λόγο η διδασκαλία του judo είναι ποικιλόμορφη και χρήσιμη για την ηθική συμπεριφορά. Το judo είναι η μελέτη και η εξάσκηση του πνεύματος και του σώματος εξίσου καλά όπως είναι οι κανόνες που διέπουν την ίδια την ζωή και τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά την διάρκεια αυτής.
Από την προσεκτική μελέτη των διαφόρων μεθόδων επίθεσης και άμυνας πείστηκα ότι όλα βασίζονται στην αρχή "οποιοσδήποτε στόχος μπορεί να επιτευχθεί στο έπακρο από τη μεγιστοποίηση των ικανοτήτων του πνεύματος και του σώματος γι' αυτό το σκοπό". Εάν γίνει κατανοητή η πραγματική σημασία της αρχής αυτής μπορεί να εφαρμο-σθεί σε όλους τους τομείς και τις δραστηριότητες της ζωής και να την κάνει πιο λογική. Η αρχή της μεγιστοποίησης των ικανοτήτων όταν εφαρμόζεται για την τελειοποίηση της κοινωνικής ζωής με τον ίδιο τόπο όπως και για τον συντονισμό του πνεύματος και του σώματος απαιτεί πρώτα απ' όλα τάξη και αρμονία μεταξύ των μελών της και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο διαμέσου της αμοιβαίας βοήθειας και της παραδοχής και οδηγεί στην ευεξία και στο όφελος γι' αυτό ο τελικός σκοπό του judo είναι να εμφυσήσει στο μυαλό του ανθρώπου ένα πνεύμα σεβασμού για την αρχή της μεγιστοποίησης των ικανοτήτων και για τη αμοιβαία ευημερία οδηγώντας τον ατομικά και συλλογικά σε μια ανώτερη πνευματική κατάσταση αξιοποιώντας ταυτόχρονα και το σώμα και να μάθει την τέχνη της επίθεσης και της άμυνας. Εάν παρατηρήσουμε την πραγματική κατάσταση της κοινωνίας σ' όλον τον κόσμο, καθώς και την ηθική κατάσταση πάσης φύσεως, είτε θρησκευτικής, είτε φιλοσοφικής, είτε παραδοσιακής, θα δούμε ότι το γεγονός αυτό, το οποίο κάνει επιβεβλημένη την ανάγκη της ανάπτυξης της επαφής του ανθρώπου με την κοινωνία ώστε ο κόσμος να γίνει ιδανικός, έρχεται σε αντίθεση με τις υπάρχουσες συνθήκες. Παρατηρούμε ανηθικότητες, φιλονικίες και δυσαρέσκεια σ' όλες τις κοινωνικές τάξεις από την υψηλότερη ως την χαμηλότερη.
Ενώ διδάσκουμε υγιείς και σωστούς τρόπους διαβίωσης στο σχολείο, από τις πιο μικρές ως τις πιο ώριμες ηλικίες, εν τούτοις δεν μπορούμε να δώσουμε με σιγουριά και χωρίς αμέλεια τους κανόνες της υγιούς και κανονικής ζωής. Τα πραγματικά γεγονότα αποδεικνύουν ότι η κοινωνία μας είναι ελλιπής και ότι αν αυτό γίνει συνείδηση για παγκόσμια παραδοχή μπορεί να αναμορφώσει την υπάρχουσα κοινωνία και να φέρει περισσότερη ευτυχία και ικανοποίηση σ' αυτόν τον κόσμο.
Αυτή είναι η διδασκαλία της μεγιστοποίησης των ικανοτήτων και της αμοιβαίας ευημερίας. Δεν λέω ότι όλα αυτά που ήδη υπάρχουν θα παραμεριστούν, αλλά ότι θα κυριαρχήσουν πλέον αυτά που προαναφέραμε.
Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι στην εποχή της κριτική και των νέων ιδεών για να έχει αποτέλεσμα η διδασκαλία πρέπει να ακολουθείται από αναμφισβήτητα γεγονότα και αποδείξεις. Προσθέτοντας σ' αυτό την αρχή του "δούναι και λαβείν" βλέπουμε ότι όλα αυτά είναι καθοριστικοί παράγοντες μέσα στη ζωή όλων των ανθρώπων. Πρέπει όλοι ν' ανατραφούν από τις εκπαιδευτικές δυνάμεις που διαθέτει η χώρα, στις οποίες το judo θα πρέπει να έχει περίοπτη θέση.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων
Η ομάδα διαχείρισης


Top
 Profile E-mail  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post a new topicPost a reply Page 1 of 1   [ 1 post ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
cukrzyca